TERVETULOA BLOGIIMME

Kivaa, että olet tullut blogiimme. Tämä on Reetan tarina, kuinka leukemia on muuttanut arkeamme. Onneksi elämässä on muutakin, kuin sairaus. Nyt porskutamme tämän asian kanssa, välillä itkien välillä nauraen. Koita kestää...

torstai 6. tammikuuta 2011

LOPPIAISTA

Niin on Loppiainenkin pian purkissa, joulu vuoden päästä. Päivä on mennyt puuhastellessa, ulkoillessa ja elokuvan parissa. Ulkona on ollut paikoitellen hyytävä viima, niinpä ulkosuunnitelmat eivät kaikin puolin onnistuneet. Mutta luistimet on kaivettu, taidot testattu. Ja hyvin näytti liukuvan ja luisuvan. Minä olin valmennusjoukoissa, mutta onnistuin kaatamaan itseni kumoon ilman teriäkin. Parempi on näköjään pysyä syvällä penkassa, niin ei loukkaa itseään.
Reetta on kova tyttö vetämään hokkareilla, Verna taas viihtyy paremmin kaunareilla. Samoin Tessalla hokkarit ja Fannylla kaunarit. Olenkin miettinyt omia kouluaikojani, miksi se oli aina pakko tyttöjen luistella kaunoluistimilla, harjoitella makkaroita ja silimukoita. Helpompi olisi ollut hokkareilla esimerkiksi pelata. Vuosi kaksi sitten ostin itselleni uudet valkoiset kaunoluistimet. En ollut lasteni aikana koskaan luistellut. Kaikkia jänitti kauheasti mun puolesta. Minulle pistettiin suojia polviin, ranteisiin, kyynärpäihin ja päähän. Olin kuin Michelinukko. Vaan niin minä kaikkien yllätykseksi osasin jotain luistelun tapaista. Kysyin lapsilta hävettikö heitä minun luistelu? Ei kuulemma luistelu, mutta se kun huusin luistellessa. No kyllähän siinä ääniefektit täytyy ottaa mukaan jos tasapaino heittää ja jarrut on hukassa.
Kävin viettämässä laatuaikaa lenkin parissa mukana vain Fanny, Reino ja Kaino. Tekee hyvää välillä ottaa aikaa vain yhdelle, jakamattomasti. Olen myös oivaltanut omalta kohdaltani muutamia seikkoja. Asioiota on ikään kuin auennut itselleni. Mutta mitä, ne piän toistaiseksi tasan omana tietonani....

2 kommenttia:

  1. Tämä oli juuri se päivä, kun meidän jäbällä alkoi kaulassa tapahtua. Päivässä kasvoi kananmunan kokoiset imusolmukkeet ja seuraavan viikon aikana tuli perunapelto niskaan.

    Mä aloin lukemaan sun blogia ihan alusta ja olen tosi onnellinen siitä kun tiedä missä vaiheessa te menette nyt tänään, 9.5.2012 :)

    VastaaPoista
  2. Ai, sää niinku luet takaperin....

    Tässä savotassa on niin paljon noita eri sysitä ikimuistoisia päiviä. Päiviä, jotka eivät pyyhkiydy mielestä millään. Vaikka kuinka välillä haluaisikin nollata.

    Lue vaan ja pistä kommenttia matkalta....
    ¨
    Tiina

    VastaaPoista